Primary Advertiser

מרגישים שאין לכם זמן בחיים? כך תשדרגו את היום עם כמה פעולות פשוטות

בשיתוף יטבתה

18.1.2020 / 11:03

גם אתם מסיימים כל יום בתחושה שהייתם צריכים עוד שעה-שעתיים ליהנות מהחיים, אבל לא מצליחים למצוא את הזמן הפנוי הזה? הנה כמה דרכים שיעזרו לכם במיוחד: מתי מסדרים את הבגדים, כמה זמן מתקלחים ואיך דואגים לארוחת ערב קלה להכנה וטעימה לכל המשפחה

בחורה צעירה מקשיבה ספר דיגיטלי. ShutterStock
הגיע הזמן לייעל את היום שלכם/ShutterStock

בחיים, מה לעשות, יש לנו רק 24 שעות בכל יום להספיק את כל מה שאנחנו צריכים, ורוצים. וכן, יש כאלו שמסיימים כל יממה רגועים ומסודרים, אבל בואו נודה באמת - רובנו מרגישים שאין לנו מספיק זמן במהלך היום.

רוצים ארוחת ערב כיפית לכל המשפחה? ככה עושים את זה נכון

חלק מזה לא בשליטתנו כמובן: פקק בדרך לעבודה גורם לנו להתעכב, ישיבה שמתארכת יתר על המידה וכן הלאה. אבל על חלק אחר לגמרי יש לנו שליטה ועם סדרה של פעולות פשוטות, גם אתם יכולים "למצוא" לעצמכם רגעים אקסטרה במהלך היום וליהנות מהחיים קצת יותר.

אז אם גם אתם חשים שאין לכם מספיק זמן לכל דבר - הנה כמה טיפים שיכולים לשדרג את היום שלכם.

הכינו מראש את הבגדים ליום הבא

אחד הדברים שלוקחים מאיתנו הכי הרבה זמן בבוקר הוא בחירת האאוטפיט לאותו יום. אנחנו מנסים לחשוב באילו סיטואציות נהיה או איך אנחנו רוצים להראות, וכל זאת בזמן שהגוף עדיין לא ממש התעורר בעצמו. פתאום, אחרי יותר מדי זמן מול הארון, נגלה שאין לנו זמן לארוחת בוקר טובה וחשובה. מה עושים? מכינים את הבגדים בלילה לפני. נכון, זה גם לוקח זמן, אבל נסו ותגלו במהרה שבלי הלחץ של הבוקר, אתם חוסכים על הפעולה הזו המון ואפילו הולכים לישון בראש קצת יותר שקט.

שימו לב שתמיד יש לכם ולמשפחה ארוחת ערב קלה להכנה וטעימה במיוחד

כל המשפחה כבר בבית ורוצה לסיים את היום עם ארוחת ערב מפנקת? מעולה, אבל למה שתצטרכו לעמוד עכשיו במטבח שעה כדי לגרום לזה לקרות, כשיש בהישג יד פתרונות כל כך זמינים, פשוטים להכנה וממש טעימים?

במקום להתחיל לשבור את הראש לגבי ארוחת הערב, תוכלו להתכנס סביב השולחן תוך כמה דקות עם מנות נהדרות כמו פסטה, קיש, פשטידות ועוד, אשר את כולן תכינו עם אחד מרטבי השמנת של יטבתה, בטעם קלאסי, עגבניות או פטריות. בעזרת כל אחד מרטבי השמנת המעולים של יטבתה אפשר ליהנות ממש תוך דקה מהבסיס לארוחת ערב מושקעת ומושלמת. כל אחד מבני המשפחה יוכל למצוא בקלות את הטעם האהוב עליו מבין שלושת הרטבים (יש מצב טוב שפשוט תרצו לאכול מכל השלושה) וכל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו זה לחבר בקלות את הרוטב המוכן והאיכותי למנה הרצויה, וצ'יק צ'ק לשבת לאכול. זה גם ישאיר לכם עוד זמן פנוי וגם ישפר את כל הערב של המשפחה.

פסטה ברוטב שמנת עם פטריות ויין אדום. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן,
תמיד תדאגו לארוחת ערב משפחתית קלה להכנה וטעימה במיוחד. פסטה ברוטב שמנת עם פטריות ויין אדום/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: יעל מגן

בעבודה - עקבו אחרי "כלל ה-80/20"

כלל ה-80/20, המוכר גם בשם "עקרון פארטו", הוא פשוט מאוד: 80 אחוז מהדברים מתרחשים ב-20 אחוז מהזמן, ולהיפך (20 אחוז מהדברים שנשארו מתרחשים ב-80 אחוז מהזמן). כשאתם בעבודה, זה יכול להיות ממש קריטי - את כל מה שאתם מספיקים מהר, עשו ב-20 אחוז מהזמן שלכם. זו נקודת מוצא הכרחית אם אתם לא רוצים להישאר במשרד שעות נוספות, כאשר תצטרכו להשלים את כל שאר הדברים, אלו שלוקחים מכם את רוב הזמן. הקפידו על הכלל ותראו שאפשר לצאת הביתה בזמן כל ערב וליהנות מעוד איזו חצי שעה-שעה של פנאי.

אל תתפתו למסכים ורשתות חברתיות

האם ידעתם שבשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים שמראים שאדם ממוצע בעולם המערבי מביט בדפי הרשתות החברתיות שלו יותר משעתיים בכל יום?!? ולשעתיים פלוס האלו צריך להוסיף גם זמן טלוויזיה/נטפליקס וכו' ופתאום, אתם מגלים שכל היום שלכם נגמר. חשוב להבהיר - זה בסדר גמור ואפילו חשוב להיות מעורבים, לשמור על קשרים דרך הרשתות ולבלות מול סרט או סדרה טובים, אבל ההמלצה היא להקדיש לכך זמן מוקצב ולא לחרוג ממנו.

גלו את הספרים האלקטרוניים

לשמחתנו, העולם המודרני והטכנולוגי מציע לנו שלל חידושים מעניינים, שיכולים לחסוך לנו המון זמן מבלי לפגוע בתרבות הפנאי החשובה לנו. אחד הטריקים הכי מוצלחים, שהולך וצובר תאוצה לאחרונה, הוא הספרים האלקטרוניים. במקום לשבת ולקרוא ספר, אתם יכולים ליהנות ממנו באותה מידה ובמקביל, לעשות גם פעולות אחרות - ספורט, נסיעה לעבודה, ענייני הבית וכן הלאה. עם האוזניות המשוכללות המוצעות היום, איכות ההקשבה לספרים האלקטרוניים מצוינת ועוזרת להעביר את היום בכיף.

מאפה פסטה של מיכל ינאי
הפריטטה של משפחת אליהו
מרק כתומים של דנית ליבנת

בשיתוף יטבתה
  • עוד באותו נושא:
  • יטבתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully